Iedere ondernemer heeft administratieve verplichtingen. Denkt hierbij aan het voeren van een deugdelijke administratie voor bijvoorbeeld de inkomstenbelasting of in ieder geval de omzetbelasting. Een onduidelijke of rommelige administratie kan door de belastingdienst niet worden geaccepteerd. Zeker na de start van een onderneming krijgt u na verloop van een of een paar jaar te maken met "de man van de belasting". En, reken maar, die zal u een paar lastige vragen stellen en u vertellen dat u het niet helemaal doet zoals het "hoort". Dit kan vervelende consequenties hebben. Wij komenn u graag te hulp bij zulke gesprekken.
De administratie is echter meer dan een verplicht nummer: goede financiële informatie biedt u de mogelijkheid optimaal uw bedrijf te sturen. Zo kunt u vroegtijdig liquiditeitsproblemen aan zien komen en daar alvast actie op ondernemen.
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Boekhouding van het begin tot het eind
Voeren van een eenmanszaak, een VOF (OV) of een Besloten Vennootschap
Controleren van uw boekingen in de door uzelf geboekte administratie
Vragen op administratief gebied beantwoorden (helpdesk via email)
Opstellen van openings- en liquidatiebalansen
Consolideren (samenvoegen) van meerdere administraties
Opstellen van tussentijdse management overzichten |